Strategie parkování pro Brno bude až za rok

19.07.2012

Se soukromou firmou to nevyšlo, tak si to uděláme sami. K takovému názoru se přiklonili představitelé města Brnapřípadě takzvané strategie parkování. Ta nastínit, jak ve městě řešit problémparkováním. Původně ji město slibovalo na letošní srpen. Nyní je jasné, že si Brňané minimálně další rok počkají, než ji zpracuje městská firma Brněnské komunikace.

„Zadání zakázky je stejné jako před rokem. Studie musí vyřešit parkování pro návštěvníky městarezidenty. Musí navrhnout potřebná opatřenírestrikce. První fáze bude analytická část a bude hotová do Vánoc," sdělil vedoucí dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Strategie parkování měla býtletoslétě hotová. Ve výběrovém řízení na jej zpracování loni zvítězila společnost Mott MacDonald, která nabídla nejvyšší cenu 4,7 milionu korun. Proti rozhodnutí se odvolala společnost PK Ossendorfdruhou nejlepší a zároveň nejlevnější nabídkou za 2,3 milionu. Město prověřilo způsob hodnocení nabídek a zjistilo, že úředníci při hodnocení nabídek udělali chybu. Proto radní zakázku zrušili.

Nyní se rozhodli zakázku svěřit Brněnským komunikacím. „Tuto firmu městoloni pověřilo organizováním parkováníBrně. Je jednamála městských firemrepublice, kterétomu mají kompletní management schopný zpracování zajistit," uvedl Bielko. Město zaplatí za strategii svojí firmě tři a půl milionu korun.

Podle mluvčí Brněnských komunikací Vladimíry Navrátilové navrhne strategie potřebná opatření ve dvou časových horizontech. „První je krátkodobý na pět let. Dlouhodobý pak počítá se dvaceti roky," poznamenala Navrátilová.

Dodala, že společnostnyní počítátím, že součástí strategie bude řešení parkování na silnicích, záchytných parkovištíchparkovacích domech. „Neméně důležitá je otázka zpoplatnění vjezdu do historického centra města Brna," upozornila na možný krok, k němuž přistupují některá evropská města, Navrátilová.

Brňané vítají, že se snaží město parkování nějak vyřešit. „Když jsem si loni koupil auto a začalním jezdit do práce, myslel jsem, že ušetřím oproti hromadné dopravě. Jenže při hledání volného parkovacího místa jsem většinou najezdil skoro tolik jako při cestěMedlánek do centra. Tedy pokud nechci auto nechat přímo na chodníku, nebo někde na trávníku a doufat, že si toho strážníci nevšimnou. Město by s tím mělo něco dělat," řekl například Ladislav Pavlík.

Nutnost řešit v Brně parkování uznáváopozice. Ale kritizuje, že zakázku dostala městská firma. „Myslím si, že by řešení složité problematiky parkování měla zpracovat společnost, kterátím zkušenostiEvropě a ve světě. Nemyslím si, že Brněnské komunikace majítomto směru nějak velkolepou erudici. Kritizovali jsme už to, že jim město svěřilo organizování takzvané dopravyklidu. Nejdříve totiž měla přijít nezávisle zpracovaná strategie parkování a až podle mělo Brno organizátora vybrat," nelíbí se předsedovi brněnské TOP 09 Jaroslavu Kacerovi.

Podle zástupců města ale jsou Brněnské komunikace na zpracování studie připraveny. „Navíc jsme stejně nemohli opakovat výběrové řízeníloňska. Bylo by to nefér. Všichni teď znají hodnocení zakázkynabídky přihlášených firem," upozornil náměstek primátora Robert Kotzian.

autor zprávy: Petr Jeřábek

zdroj: www.brnensky.denik.cz

webdesign: contineo.cz